tisdag 22 september 2015

Nu händer det mycket!

Jakobs sår. Vad har de gått, 5 veckor och Jakobs sår är snart ihopläkt! Sjukt vad fort det har gått!!
Där har ni från dag ett till ca dag 14. Det gick riktigt fort på bara två veckor!
Och där har ni från igår. 
Nu får han gå ute sen en vecka och en halv vecka tillbaka. Bara under dagarna och i en hage som inte har en enda pinne eller gren som han kan råka sticka in i såret! För tro mig, hade de bara funnit eeeen liten liten fjutt pinne så hade han helt klart lyckats peta upp såret med den. 
När det är ihopläkt släpps han ut i lösdriften igen!
Sålänge aktiveras han med longering, promenader, tömkörning och lite ridning!

Tänkte faktiskt rida honom idag. Vi ska komma fram i en ordentlig trav hade jag tänkt. Han har inte riktigt gjort de ännu.
Från vår skritt tur förra veckan. 

Nu till Ture. 
Ture har ju tömkörts lite och är van vid sadel sen tidigare. Dem senaste dagarna har jag vant honom vid bett och igår bestämde jag mig för att chocka honom och köra hela racet.
Så på med sadel och träns och ut på banan och upp på honom, skritta några steg och så har han blivit riden på för första gången. 
Haha.
Han är så himla stor!!! 155 hög. 1 år och 4 månader!
Det var andra hästar på banan så jag kände mig helt trygg med att hoppa upp på honom och allt gick så fort så han fattade nog inte ens vad som hände. 
Jag tror nog lite på att ska man få nått gjort så gör de bara. Och nu har jag ju verkligen inte stressat fram något då jag vant dem vid en sak i taget. 
Jag vill att dem ska tänka att det här är helt naturligt, nu ska vi tydligen göra såhär ja okej inga problem. 
Ture har för övrigt storlek full på träns. Hahaha. Den e faktiskt liiiiite för stor än sålänge :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar