lördag 5 april 2014

Trött tjej

Jag är så himla trött när det är förmiddagsvecka på jobbet. Åker ju till stallet direkt efter jobbet och är hemma runt 7 på kvällen, duschar käkar och slocknar. Galet. 
Igår var vi nere på ridbanan en sväng. Mamma ledde Jockis och jag stog i mitten med longerlinan så fick han pröva på det i några minuter. Sen gick vi till ängen och käkade gräs! 
Idag drog vi fram lite bommar som Jakob fick gå över. Inga konstigheter. Byggde upp en minikryss och så kom vi i trav och så hoppade han över. Inga konstigheter. Han hoppar verkligen superfint! Och sen har jag köpt en militärgrön presenning som vi la ut på marken med två bommar på sidorna så den inte ska flyga iväg. Och sen var då meningen att Jakob skulle skritta över lite fint. 
Det var ungefär som med att lasta honom. Han såg inte ett dugg rädd ut eller så. Han stog bara framför presenningen. Och där stog han haha... Han tänkte inte gå över. Så jag stog med grimskaftet spänt och lät han ta ett steg i taget. Och mamma vid rumpan på honom för att knuffa på lite ibland. Ibland ett steg fram och ibland ett steg bak och så höll det på kanske 10 minuter. Och ja tillslut tog han ett par steg på presenningen och ett litet skutt och så var det klart. 
Man ser ju på han att han inte är rädd eller så. Han stog ju nästan och sov framför presenningen. Han är bara envis och testar om han kan slippa. Vilket han inte kunde. Men efter att han gått/skuttat över så fick han vara klar för dagen och imorgon tar vi fram den igen och så ska han få gå över. Inne i stallet la jag den över honom lite som ett täcke och han kunde inte ha brytt sig mindre! Så jag tror han kommer fatta grejen rätt så snabbt! Fortsättning följer helt enkelt!!:D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar