lördag 23 augusti 2014

Bra träning idag

Idag var det unghäst träning. Det gick bra. Man får alltid med sig bra saker att tänka på. 
Blev visad hur man börjar med longering. Alltså jag har ju longerat på mitt sätt för att jag har inte vetat nått annat liksom. Och Jakob går ju i en cirkel så nått gör jag väl rätt iaf. Men blev visad hur det kan bli lite bättre liksom. Och hur jag ska få honom att göra halt och inte vända in mot mitten! Ser fram emot nästa gång jag ska longera nu! 
Annars gjorde vi allt det vanliga, plus att vi red lite i skogen! Ja till och med jag red!  Inte länge alls men lite skritt och jag hade ju bara grimma och grimskaft på honom men kunde styra ganska bra endå! Det var skitkul! Jag är ganska liten så Jakob märker ju knappt att jag sitter på honom. Men han är så gullig när han ser att jag är där bak, han vänder liksom huvudet bakåt med öronen framåt och petar på mitt ben med mulen. Så söt. 

Jakob har haft en värsting mage nu ett tag.. Betet har blivit ganska tomt så inte så mkt näring.. Men nu får dem hö också och imorgon tror jag dem byter hage.. 
Men så nu har magen blivit lite mindre igen. Såg ut som en kossa där ett tag. För hans framdel är ju hur tanig som helst. Vill att han ska växa och bli stor nu!!! Han är så fin!

Han har fått en ny grimma och grimskaft av Felicia också!
Ute i skogen, spöregn! Hårt liv. 
Sen slutade det regna lagom tills dem släpptes ut i hagen igen och Jakob gjorde värsta glädjeskuttet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar