torsdag 14 augusti 2014

En rubrik ja..

Min horsie börjar bli frisk. Jag har inte hört han hosta på flera dagar nu, han är dock fortfarande snorig men det går åt rätt håll! 
Eftersom att han har varit förkyld har jag inte velat vara ute och gå med honom så har mest gjort unghästövningarna i stallet, kramat och vält och hängt och klängt. Asså massa olika övningar som typ går ut på att han bara ska acceptera att man gör olika saker med honom. Och ja han har ju aldrig brytt sig om nått jag gör så! Han är duktig!:) 
För nån dag sen när det hade regnat massor var det stora pölar på gården så jag slängde på mig stövlarna och så övade vi på att gå i/över vattnet. Han får skritta över eller hoppa om han så vill, vem vet han kanske vill bli terräng häst, bara han inte gick runt vattnet. Det gick bra efter två tre svängar:) 
Det som är så himla kul med unghäst är när man ser alla framsteg. Man blir så glad! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar