måndag 8 september 2014

Så typsikt

Åååååh, idag, när jag känner mig lite sjuk och jäklig, så bestämmer jag mig för att dra direkt till Jakob efter jobbet för att kunna komma hem tidigt och lägga mig och vila. Dåååå, dåååååå, då ser han ut som helvete. Såååååå smutsig:( det kliade i mina renhäst-händer. 
Vill verkligen inte smutsa ner mina vanliga kläder ju... 
Men tog in honom och gav honom mat, kratsade hovarna och tvättade hans sår, har har ett sår på ena frambenet kanske 10 cm ovanför hoven på framsidan. Ett rätt så litet sår men eftersom att det är så långt ner blir det smutsigt lätt. Var förbi Apoteket nu och köpte koksaltlösning. Och så har jag ett jättebra shampoo som jag ska tvätt av benet med först och sen tvätta rent såret imorgon. Är så rädd att det ska bli nått knas med smutsigt sår sådär på benen. Jaja iaf. Jag kunde inte låta bli att borsta liiiite på honom. Det värsta liksom. Men han vart långt ifrån ren. Men men. Han såg himla nöjd ut ändå. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar