söndag 18 maj 2014

Den bästa som finns!

Ja hästarna går ju på sommarbetet och har det skönt nu. Jag är iaf ute där i stort sätt varje dag för att kolla på min skönhet! Idag när jag gick i hagen för att hämta in Jakob så kom jag till insikt igen. Det är min häst jag är här för att ta in! Inte nån annans. Ibland tänker jag sådär. Jag chockas fortfarande. Han är den bästa som finns! 
Håller på att lära honom att bli sprayad med insektsmedel, har bara hunnit göra fyra ggr. Och det blir bättre och bättre. Han tycker fortfarande det är skumt och kan inte stå stilla. Men han är definitivt lugnare nu jämfört med första gången. Och så har han växt! Typ 7 cm på två månader :D
Och nu när jag ska plocka in honom från hagen så möter han mig glatt på vägen! Stor skillnad mot förut, då var öronen bakåt och han vägrade att ta ett steg! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar