lördag 24 maj 2014

Feber

Dem senaste dagarna har Jakob haft feber och varit snorig. Alltså han har haft 38,8-39,0 i temp. Och så tycker jag att han är en aning svullen mellan ganascherna. Men idag när jag var ute hade han 38,5! Så det kändes bättre. Men vill ta det säkra före det osäkra så på måndag kommer veterinären ut och kollar på honom! Han är iaf pigg och matglad, så det känns bra. 
Hans pungkulor har trillat ner lite mer nu haha. Han börjar bli en riktig hingst!:D
Men det betyder att han blir större,starkare och envisare också! Idag protesterade han lite mot myggmedlet med att slå stort och hårt med frambenen mot mig och försöka stegra sig! Och så spänner han halsen och tar bak öronen och ser riktigt arg ut! Sen när jag säger till honom stannar han upp och ser mest chockad ut! 
Han är så söt! Även när han är arg:)
Men det är så kul att hämta honom i hagen för nu när jag ropar joooockis, tjooockis så vänder han sig om och börjar gå mot mig:)

Hoppas att veterinären vet vad som behövs för att min finaste hingst ska bli frisk igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar