torsdag 8 maj 2014

Jobbig vecka

Jobbar eftermiddag den här veckan så Jakob har fått vila från mitt hysteriska pysslande! Har varit i hagen och borstat av honom och kratsat hovar och kollat efter konstigheter bara. Men i den sommarhagen dem går i nu lär det inte hända så mycket. Den andra som dem kommer gå i senare i sommar, den är oändligt stor med berg och skog och allt möjligt. Var ute och gick i den för nån dag sen för jag skulle se hur den ser ut.. Assåååå, kommer ta år och dar att hitta hästen där. Men hästarna tycker nog att det är värsta lyxvillan! 
Alltså charmtroll! Hur fin söt gullig snuppis pluttis åååh jag vet inte vad asså men han är ju såååååå fin så jag orkar inte!!!!
Och här om dagen kom alla killar nyfiket fram till grinden när jag kom och hälsade på! Dem vet att det väntas klappar och kli under hakan! 

Har iaf inte haft sån stor lust till nått sen i måndags då Sune, min och mammas gammelhund åkte in på sjukhuset med kassa lever och njurvärden.. Men idag har vi fått lite positivare svar och förhoppningsvis är det här sista natten han är inlagd! Trodde det var kört och hade börjat ställa in mig på att det här skulle bli sista tiden med honom. Men veterinären sa att hand lever och njure såg jättefina ut. Och hans hjärta är jättefint och han har superfina tänder. Han är ju en pigg och glad hund. Han är inte påväg att bli blind eller döv än och han är trotsallt 12 år så några år till borde han få ha i livet! Dem trodde att det kanske var att han fått i sig avmaskingsmedel i hästbajset som han kan vara bra på att stoppa i sig och att det i samband med fästningmedlet som han fått har blivit nått knas som hans kropp inte klarat av!
Fina Sunebune

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar