tisdag 24 mars 2015

Hovs och vet.

Åååh jag hade skrivit värsta inlägget och så försvann det! Suck!
Iaf! Jag önskar att Jakobs kulor var klippta idag. Just nu kan jag inte gå med båda hästarna samtidigt för dem beter sig som idioter. Dem biter på varandra, dem biter på mig och Jakob försöker hoppa på Ture. 

Igår var hovslagaren ute och han var superbra. Förklarade och berättade vad och varför han gjorde si och så. Bra för mig som inte har nån direkt koll på hovar!

Sen idag var veterinären ute. 
Ture är fullt botulismvaccinerad nu och det känns ju tryggt.
Jakobs knä... Ja.. Jag har frågat och googlat så Jag blivit knäpp. Han har ju stått med svullet knä i 2 veckor nu,
Veterinären säger att vi ska avvakta 2-3 veckor till. Har det inte gått ner så ska det röntgas. Och eftersom att han inte haltar kan jag jobba på med honom som vanligt. Bra! För det behöver han. Han är sååå rastlös. 
Ja så ligger det till just nu då..
Såhär små och söta är dem INTE nåmer!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar