onsdag 25 mars 2015

Nu börjar vi jobba

Veterinären sa ju att jag ska jobba på med Jakob som vanligt även om han är svullen. 
Och jag var ju nyfiken på om han skulle visa nån hälta när jag longerade så jag körde ett longerpass idag.

Alltså! Vilken häst!
Har ju inte longerat honom sen nån gång precis innan snön kom. Så de var länge sen. Men han körde på som om det var igår! Och han lyssnade på allt! Han var verkligen jätte duktig! Och nu visste han hur man galopperade på en volt också! Inte bara ett halvt varv utan verkligen, han galopperade på ordentligt! Och flera bock språng efter varandra med små glädje gnägg! 

Men jag fattar att han behöver det här. Han tycker verkligen om att jobba och göra saker. Det är ju därför han har blivit en knäpp häst som bits och jäklas.. 

Hoppas bara det inte är nått med hans knä nu, det vore så tråkigt när han behöver röra på sig som han fick göra idag! Han haltade iaf ingenting och det var ju bra! Han verkar inte ha ett dugg ont.. 
Lille Jakobsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar