söndag 15 juni 2014

Fina fina häst

Idag hängde jag lite på honom igen. Han bryr sig inte alls.. 
Sen en liten promenad!
Jag är en ältande person. Jag är bra på att älta saker länge. Har varit så med hästar och ridning också. Har ridpasset gått dålig kan jag vara irriterad på mig, hästen, övningen i dagar...
Men jag har märkt att det är helt borta. Kanske är det för att man blir äldre och klokare varje år. 
Om Jakob inte gör som jag vill då släpper jag det såfort han släpps ut i hagen igen. Så tänker jag, det är en ny dag imorgon och då börjar vi om! 
Vissa dagar går allt jättebra och vi gör framsteg och ibland går det lite trögare, men då får man bara släppa det, ha tålamod och vänta på den dagen det går bra!
Jag har aldrig kommit ut till stallet och gått mot hagen och tänkt hästjävel idag ska du lyssna! 
Blir varm i kroppen när jag ser min lilla häst komma (oftast) emot mig med öronen framåt!

Tänk om jag kunde släppa allt på jobbet på samma sätt, fyyyy.. Tro mig jag försöker..... Eehehe..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar