lördag 14 juni 2014

Ny tatuering

Förväntar mig att Jockis ska vara dyngblöt när jag kommer ut och det precis har regnat. Men han är alltid torr. Dem har en bra skog. 
Igår var vi ute och gick. Han har ju typ fått separationsångest från dem andra nu. Alltså i stallet går det bra att stå själv men sen när vi drar ut blir han gnäggig och stissig. 
Så igår blev han tydligen "rädd" för nått, det var väl typ en fågel som kvittrade. Så han tänkte dra iväg. MEN, hade ju kedjan så för första gången fick jag stopp på honom! Och efter det gick han jättelugnt bredvid mig hela vägen tillbaka till stallet?!
Han bytte personlighet totalt. 
Aja. 
Jag har tatuerat in Jakobs riktiga namn på min arm också! 
Det här är somsagt min första häst. En häst som jag väntat på hela livet. Är säker på att det här inte är den enda hästen jag kommer äga, men den viktigaste och han kommer stanna hos mig hela sitt liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar