torsdag 19 juni 2014

Orkar ej

Jag orkar inte att jag är världens jävla hypokondriker åt min häst.
Nu har han varit febrig igen. När jag googlar på det så står det bara om hästen har feber och dålig aptit då är det det och det och det som är fel. Men alltså han äter?! Han har feber men äter, dricker kissar och bajsar jättebra.
Idaaaag eller igår blir det ju nu, så tyckte jag också att han var lite vinglig?
Mest med framdelen. Han slog till och med i magen i dörren när vi gick ut från stallet för han vinglade.. Alltså. Och det, det vill ni inte ens googla på. Allting med vingel slutar med nån obotlig sjukdom så det är bara att avliva. 
Men som sagt det finns inget om sjuk häst med bra aptit? Är han ens sjuk då? 
Varför har han feber? Varför äter han bra? Varför vinglar han?!?!?
Eller ska han vara såhär till och från för att han är bebis och bygger sitt emunförsvar nu? Åååååh! 
Det är inte så lätt med unghäst som jag trodde... Eller tänkte liksom inte att det skulle vara feber hit och dit. Bara typ små sår från bus i flocken. Ajaa..
Avvaktar med veterinär sålänge han har bra aptit. Får ringa och rådfråga stallägaren efter helgen om han inte blir bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar