torsdag 11 december 2014

Skönt som fan!

Jag är så himla nöjd över flytten med Jakob. 
Han är fortfarande lite utanför gänget och det gör sjukt ont! 
Längtar till Ture kommer så han får ta över Jakobs plats haha. Nej men tycker bara så synd om Jakob som får gå igenom det här två gånger! Ture kommer förhoppningsvis bara att få vara utstött en gång på många år! 
Men känner att bytet av ställe var helt rätt.
Det största skillnaden är såklart tiden det tar att åka ut. Sen är hagen kanon, alltså verkligen, han är inte ett dugg smutsig!
Nu var det lite kul att borsta på honom faktiskt! 
Det känns så otroligt skönt att jag hinner åka och iaf kolla till honom varje dag.
Igår var första gången jag tog in honom sen flytten och han skötte sig bra även om han såklart var nervös. Men han är ju endå hanterbar så det får jag vara glad över. Igår ställde jag honom bara i en box och tog fram lite mat. Men han ville såklart inte äta. Joo morötter och äppelsmaks godisar hetsar han gärna i sig.
Idag prövade jag att ställa upp i gången.
Det gick också bra.
Har bara haft honom inne ca 10-15 minuter.
Vill inte ösa på när det inte behövs! 
Sen gick han fint ut i hagen igen. Så duktig!!

Han var ju även lite svullen i benet dagen innan flytten. Det ser faktiskt bra ut nu! Så det är skönt också. Och snart är det dags för andra botulism-sprutan! Snart fullt skydd:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar