måndag 15 december 2014

Snart jul?

Ja snart är det jul och jag har typ aldrig brytt mig så lite som i år.
Kan bero på att jag får en till häst i mellandagarna! Kaaan bero på de.....
Idag har det vart en typsik svensk vinter-snålblåst och piskregn. Jakob var blöt, javisst. Men benen var torra!!!!!! Förstår ni?!? Överlycklig! Såååå skönt!
Alltså benen var helt torra. Geggan når upp till hovarna och inte längre, där dem står och käkar alltså.
Han hade skitmycket halm på ryggen, manen och svansen vilket tyder på att ligghallen utnyttjas ordentligt också! Bra Jakob jag pröjsar ju faktiskt för att du ska ha det top notch! 
Nu ska jag bara ta mig igenom en nattvecka och kanske två eftermiddagar på jobbet och sen är det jul, juldagen och sen kommer ju Ture nästan! Kul. Kul jul! 
Jag måste ha varit mycket snäll i år. 
2015 kommer vara fullt av häst. Då måste man ha en sån här. Jag är redo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar