fredag 5 december 2014

Flyttdags

Imorgon flyttar Jakob till nytt ställe. 
Det ska verkligen bli så skönt. 

Ska ta lite bilder och lägga upp imorgon.

Men jag tror det går bra. Han är så lugn och snäll. 

Asså jag vet inte om det är för att han är unghäst och jag inte är van, men fasen vad det är nya sår, kladdiga ögon eller svullna ben, typ hela tiden. Precis innan strömholm så hade han ju fått två små iof sår på bakbenen typ i höjd med haserna. Nu idag var han svullen i höger bak. Inte varm eller så. Men tog ut och gick med honom en sväng.
Asså aa jag blir tokig. Men det är väl såhär när dem är små?!
Får se hur det ser ut imorgon...

Och satans helvete vad smutsig han är, står och svär och frågar mig själv vad det är som är så himla kul med hästlivet när geggan sitter som cement på kroppen just nu.
Men nått vare.. Kommer inte på det just nu;)
Nej men imorgon flyttar han och det ska bli spännande! Skönt att ha honom nära också! Hoppas dem andra hästarna är snälla, det är typ det som jag är nervös över!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar