lördag 29 november 2014

Bommar. Eller en bom

Haha alltså min häst!
Han är så rolig!
Idag skulle jag öva lite longering. Det var ett tag sen nu. Skritt gick bra. Även trav. Alltså förut var han så att han skrittade, kunde öka skritten liiiite. Men inte mer än så. Nu var han skittaggad! Ville brallan hela tiden! Så vanlig galopp kan han inte. Men han kan gallopera samtidigt som han kör rodeo. Skitkul med pigg häst! 
Sen tänkte jag att jag tar in en bom på banan och kollar om han kan Longerade över den. I skritt tänkte jag då!
När jag hade tagit in bommen och skulle stänga grinden så ser jag att Jakob traskar över bommen själv. Och då var han lös.
Så jag tänkte att jag prövar att springa över och se om jag kan få med mig Jakob!
Och mycket riktigt han börjar trava och över bommen! 
La upp videon på instagram! 
Haha så himla kul!
Sen prövade jag att longera honom över bommen. Alltså han sprang över den men han blev super taggad och körde rodeo och drog iväg med mig! 
Kul endå:) 
Så duktig häst!
Tror faktiskt han kommer tycka det är kil med bommar och hinder bara han fattar hur man ska göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar