tisdag 4 november 2014

Mörker

Det är kolsvart i stallet efter halv 5. Man ska inte vara mörkrädd när man ska lämna hästen i hagen iaf. 
Med ficklampa.. Haha..
Jakob är sjukt öm i pälsen just nu plus att han har lite regnskållor.. Typ hur ska man förklara, små hudskorpor som ramlar av när man kliar på hästen typ. Shit vilken kass förklaring. Iaf, dem kan tydligen få så om det är fuktigt ute osv. Om det inte är kallt i helgen så ska jag tvätta honom där han har sånt, mest på baken, med bakteriedödande shampoo. Han har iaf inte så mycket så de e nog ingen fara men kan nog vara bra att tvätta rent en gång. 
Lillen.. Han var så duktig i helgen på att trava och gallopera.. Han galloperande bara lite. Och inte så jättemycket på en volt kanske.. Men han lyssnar när jag smackar och det är ju det viktigaste just nu. Sen får vi öva på formen på cirkeln..
Har video på det hela men ni kan ju kolla på fb eller instagram. Heter Jennifer Kautto. Där kunde jag klippa bort när mamma står och pratar med hundarna. Asså hon pratar i varenda video.. Så det blev inge bra.. I helgen ska vi göra om..
Till helgen ska jag åka och byta däck på släpet också! Sen är vi redo för Strömsholm! 
I helgen ska jag berätta lite roliga saker också! Har dragit ut på det lite nu men det är för att jag vill känna att det hundra procent. Och det är det nu, i helgen! 
Sååå hold on!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar