fredag 16 januari 2015

Hmm

Imorse var jag ute och kollade till killarna och mockade hagen. 
Dem var så söta, Jakob låg i ligghallen och vilade och Ture stod där och kissade. Sen gick han och la sig bredvid Jakob. Asså jag dog söthetsdöden där för det var det gulligaste jag sett.
Herregud vad söta.
Sen på kvällen när jag är på jobbet ringer mamma och säger att en tjej i stallet hade ringt henne och sagt att Jakob typ stod på tre ben. 
Då får man ju lite panik. Ringde upp och frågade hur det såg ut och hon sa att han inte stödde på benet och att det var svullet. Ringer veterinären och frågar lite och han menar på att de kan vara en hovböld.
Tog in Jakob, som inte alls var så dålig som det lät, och kollade på benet. Pratade även med hon som äger stallet och hon sa också att de kan vara en hovböld...
Jodopax omslag och boxvila inatt för Jakob då.
Han ser inte ut att må skitdåligt och han kunde stå på benet även om han gärna vilar det mer.. 
Jag jobbar över imorgon så mamma får åka ut och fixa med honom på morgonen så får jag åka ut efter jobbet och se hur det står till.

Fan! När Ture blivit bra igen så blir Jakob dålig istället! 

Och hur blev det såhär nu? Hovslagaren? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar