lördag 3 januari 2015

Mål 2015

Nu när jag har två unghästar och Jakob som börjar bli stor kan det väl bra lite bra att ha lite mål det här året. 
Förra året hade jag kanske inte så mycket mål direkt men visste nog inte riktigt vad och hur mycket Jakob skulle kunna.
Men då kör vi.

Ture från januari till juni:
1. Ska han ha haft sadel och träns(utan bett) på sig.
2. Jag ska ha hängt på honom några ggr.
3. Lära sig gå på en volt
4. Gå med tömmar i grimma. 
Från juli till december:
5. Träns med bett på sig
6. Suttit/skrittat några minuter på honom
7. Fortsätta med voltarbetet/tömmar
8. Komma igång med löshoppning

Jakob från januari till juni:
1. Gå FINT på en volt haha och kunna galoppera. (Sjukt trotsig med de just nu)
2. Mer tömmarbete 
3. Löshoppa 
Från juli till december 
4. Skritta på honom lite mer, så småningom med tyglarna i bettet. (Skritt, halt, styra osv)

Tures grejer är lite enklare och går fort för honom att lära sig så han kan få ha lite mer.
Jakob, har jag märkt har fått en egen vilja nu haha..... Så för det första måste jag göra saker med honom mycket oftare nu än innan. Och aa. De är väl de! Mycket oftare! Så han fattar att det är såhär man ska göra bara. Han är nog inte lat men han fattar nog inte riktigt grejen. Han trodde ju han skulle äta mat hela dagarna. Typ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar