måndag 5 januari 2015

Mycket stall idag

Har varit tre svängar till stallet idag haha. Skönt när de är så nära dock!
Först på morgonen för att släppa upp lillen i hagen igen. Det hade gått bra och han hade käkat upp höet i nätet.
Sen kom jag tillbaka på eftermiddagen för att tömköra Jakob, fast med tömmarna i grimman. Även om han hade träns på sig! 
sadeln var också på så de var ju typ som att bli riden bara att ingen satt på!?
Han var uberpigg och körde några rodeo bockningar. Ibland kutade han iväg med mig hängandes i tömmarna. Haha.. Hade lite publik så dem fick sig ett gott skratt. Övar mycket på att svänga och göra halt. Traven tar jag om några gånger då han blir helt crazy när jag skänkar på. 
Men det är kul att han har lite power i sig. Det kan man inte tro när han står på stallgången, i hagen eller promenaden för han är sååååå snäll. Världens snällaste kille. Men jag är lite nervös för att börja rida in... Skyddsväst den dagen kan man säga. 

Sen idag på kvällen åkte jag ut för att plocka in Ture igen. Såg dock att dem har använt ligghallen nu men han kan få vila inne en natt till iaf. Får se om han går inne imorgon med.. Men nu när jag tog in honom var han lugn och fin iaf! Alltså han gnäggade och lite så. Men han började käka på en gång. Sen kom de två kompisar in och då var de inga problem. Hoppas han ligger ner lite bara! Han står iaf mjukt nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar