onsdag 16 april 2014

Kaxigt?

I måndags var det en tjej i stallet som frågade lite om min häst och så sa jag att det här faktiskt är min första häst. Då säger hon: och du köper ett föl, kaxigt! Ja eller va? Är det verkligen så kaxigt? Jag har hållt på med hästar i 17 år! Rida kan jag. Och defenitivt sköta om en häst.. Har till och med pluggat häst i tre år! Den stora skillnaden på en unghäst och en "gammal" häst är väl att den unga är med om allt för första gången. Jag måste ha i huvudet att "det här är inte självklart att den förstår" och jag måste vara extra tydlig med vad jag vill. Sen är det väl exakt som att ha en gammal häst. 
Sen är det klart att jag kommer lära mig hur mycket som helst under dem här närmsta åren nu, för det är ju somsagt endå nått nytt med en unghäst. 
Men jag tror att jag har en ganska bra självbild och vet vad jag klarar av och inte klarar av. 
Jaajaa för vissa kanske det är värsta grejen med unghästar. Dock inte för mig!:)
Men hallå vilket väder det är idag då. Det blir ju långhelg nu och den mesta tiden kommer att spenderas med Jockis! I helgen ska jag se till att köpa biljetter till nationaldagstävlingarna i juni också. Kan vara kul att komma iväg och se lite fina hästar! Och hästprylar.. Man kan aldrig ha för många hästprylar.. Eller kläder.
Ajuste, på söndag är det ju unghästträning igen, kul! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar