måndag 14 april 2014

Vaccination

Igår var jag nere på banan kanske 10 min då jag har börjat lära honom longering... Vänster varv fattar han ingenting i. Han kommer bara in till mig i mitten hela tiden. och även om jag har pisken och försöker putta haha ut honom så bryr han sig inte. Höger varv däremot gick han skiiiiiitfint. Han gick kanske tre varv och sen sa jag pruuuh, gööööör halt. Och han stannade så fint, fortfarande ute på volten!
Så då kände jag att det fick räcka.. Så kör vi om några dagar igen!
Tycker longeringen är ganska knepig just för jag har ju typ bara longerat vana hästar... Men det ska nog lösa sig!
Idag var det vaccinationsdags och Jockis fick sin tredje spruta! hur duktig som helst.
Dock så fick jag en fin kick av hans framben på höften när jag skulle borsta rent hans huvud men så kan det ju bli ibland.. Håller på och lär honom att bli helt avspolat nu också.. Passar på dem dagatna det är lite varmare ute.. Typ soplar högre upp på benen och skvätter lite på magen och ryggen. Lite skumt tycker han nog att det är. skulle vilja ha honom avspolad en gång tills vi ska till sommarbetet! Det börjar närma sig nu:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar