fredag 18 april 2014

Långhelg

Åh ja nu är det äntligen långhelg. Sov till kl 12 idag, trots att jag hade hundarna hemma. Men ingen väckte mig. Dem låg båda och snarkade så fint. Sen kom mamma och frågade om vi skulle åka förbi granngården och köpa ett fleecetäcke men jag ville hellre göra det på Hööks. Och alltså älska hästaffärer som är öppna även på röda dagar. Mycket bra. Så mamma var snäll och sponsrade med ett fleecetäcke, hittar ingen bild på det och den hon köpte lämnade jag kvar i bilen. Och så köpte hon ett svart schabrak. Hon ville först köpa ett brunt schabrak men eftersom att longersystemet som jag köpte var svart och longrerlinan jag har är svart så var hon tvungen att byta till ett svart schabrak också. Jaja jag köpte iaf ett longersystem, som dock är lite för stor för Jockis än. Och så hittade jag två par ridbyxor och lite strumpor. Var även förbi på Intersport och köpte två nya T-shirts. Rid/stallkläder är något som man absolut inte kan ha för mycket av. Faktiskt. 
Fast jag skulle ha köpt ett par skor med stålhätta igentligen meeeen, det blev inte så. Får se om jag ändå köper det sen när alla miljoner räkningar är betalda:)
Såntdär longersystem.
Och kläderna :)

Idag var vi iaf ute och gick en längre promenad, blev ca 45 minuter. Jakob är lugn och snäll ute. Tycker inte att det är konstigt alls att gå ut och gå.. Och han tar varenda chans han får att dyka ner i gräset. Det blev några minuter på en asfalterad väg också. De e bra! Med blandat underlag.. Sen hade det tagits träckprov på hästarna och Jakob hade mest mask av alla! Men nu är han avmaskad och ska bli det igen innan betessläppet den första maj! Så det blir nog ordning på det där så småningom. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar