onsdag 2 april 2014

Sååå trött

Alltså det här med att jobba förmiddagar är inte min grej. Jag är så himla trött! Från att jag går upp tills jag somnar igen. Aja, det har blivit två dagar med promenad och klättring i skogen. Så idag tog vi det lugnt och gick till en äng där Jakob fick äta gräs medans jag borstade på honom. Efter några dagar av jätte lös i magen så börjar det ordna upp sig nu! Skönt för började bli trött på att torka baken hela tiden faktiskt. Och så har han luktat bajs. Haha. Ingen feber idag heller. Asbra. Jag vet inte om det bara är jag men jag får ju panik på att ha lösdrifthäst. Haha nej men det är så jobbigt att hans ben och hovar framför allt är smutsiga hela tiden. Borstar som en galning på honom. Vill bara att han ska vara ren och fin hela tiden. Fattar ju att det inte fungerar så och jag får bara vänja mig vid att det kommer vara såhär nått år nu. Men suck iaf! Men nu är ju sommaren påväg och marken blir bättre och bättre!
Hovslagaren hade varit ute idag men jag är osäker på om han gjorde något med Jockis hovar, dem växer riktigt sakta och har i princip sett likadana ut sen jag hämtade honom. Typ. 
Nej jag håller på att somna nu! Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar