måndag 31 mars 2014

En sadel till min stjärna

Idag var jag först efter jobbet och hämtade en sadel som jag ska ha till att vänja in Jockis i och så småningom rida in honom i. Fick köpa den billigt av en tjej som ridit in sina hästar i den. Mycket bra skick så tar jag bara hand om den så håller den bra tills jag köper en sprillans. Jockis varr på riktigt bithumör idag. En liten suris dedär. Men han är så himla duktig ute så jag kan inte berömma honom nog! Det märks att han tycker om att jobba för öronen är framåt hela tiden och man ser hur han tänker så det knakar när vi är ute och promenerar! Idag gick vi upp en sväng i en skog där dem har plöjt lite skog, så det ligger många stockar och pinnar och grenar att lyfta benen över! Jättebra ju. Han gick på fint. När vi först gick upp i skogen så går man över ett litet dike från vägen som går nedanför. Jag gick lite framför honom så jag såg inte riktigt när han hoppade över diket. Så sen på vägen hem ville jag gå över diket igen och nu lät jag honom gå lite före mig. (Har skaffat ett långt grimskaft vilket är super praktiskt). Alllltsåååå. Vilket jävla hopp han gjorde! det här var inget värsting dike, en halv meter ner typ. Men han hoppade så fint så jag vet inte vad! Han hoppade med hela kroppen verkligen och upp med ryggen sådär fint. Nä han hoppade så fint alltså! Så nu vet jag att han faktiskt kan hoppa!:) Så kuuuul! Nästa gång mamma är med ska vi ta med kameran för den kan ta flera bilder i sekunden.. Så ska vi se om vi kan få ett hopp på bild!
Ska han hålla på att hoppa sådär fint så gör det inte mig så mycket om han är en liten suris när man borstar! Men han har dock blivit riktigt duktig på att stå still inne. Och jag har även börjat träna honom på att stå ensam inne medans jag går och sopar rent i spolspilta. Eller inte så mycket att träna på för det där kan han ju redan typ! efter två gånger haha:) Fina fina häst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar