torsdag 13 mars 2014

Världens duktigaste Jockis

Idag var han så bäst! Det börjar med att jag inte behöver använda kedjan under hakan på honom för att få in han! Han stannade ett par ggr på vägen till stallet men annars så var han riktigt duktig. Sen stog han hyffsat stilla i spolspiltan och äntligen kunde man spola bort all äcklig lera. Såg nästan ut som att han tyckte det var lite skönt mot slutet. Så himla duktig! Nu kan jag förhoppningsvis spola honom varje dag. 
Efter avspelningen gick vi in och borstade. Men inte bara det. Det blev full service, borst, ryktsten, man och svans-borst, lyfta och kratsa fram och bakhovarna utan grimskaft knep!!! Och sen smörja in hovar och ställen där han hade små sår! Alltså det här tog ju över en timme, men han stod där så fint så! 
Åååh bästa hästis! Så himla duktig. Nu är jag inställd på att imorgon kommer allt gå skit. Haha så jag inte blir för besviken. 
Nej men vilken kille! Och äntligen fick jag hovarna/benen helt rena och fina. Så skönt:) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar