måndag 17 mars 2014

Fina Jockis

Vi börjar med att när jag åker hem från stallet så när jag precis har passerat mölnbo "centrum" och kör i en skarp kurva till höger så står en ungjävel och sular nått hårt rakt på min bil. Våra blickar möts och jag ser att dedär var med flit. Han hade ingen kompis där och varför skulle man annars stå och kasta saker ut mot en stor bilväg?! Fortsätter köra 50 meter tills jag kan vända bilen men såklart har ju ungfan gömt sig... Aja ser jag han igen så känner jag garanterat  igen honom...........
Iaf, allt gick bra med Jakob idag. Inga folk i stallet så han var rätt så lugn. Men han blir rastlös efter ett tag och får svårt att stå still. Han har iaf fått tillbaka godislusten. Han tog ett par tuggor morot iaf. Han gick in i spolspiltan före mig också. Duktigt! Men satan vad leran sitter, även om jag spolat av det mesta så sitter det massor i hovskägget som jag fick stå och pilla bort idag. Jaja, jag ät så himla glad över att vara ägare till lilla Jockis, han är verkligen världens bästa häst!
Hans kompis där är 2 år.. Kommer Jakob bli sådär stor om ett år?!?!? Är det ens möjligt. 
 Undrar hur stor han kommer bli :)
Nu ska jag sova nån timme innan nattjobb:( 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar