onsdag 19 mars 2014

Sår under svansen!

Jakob har sår under svansen?! Han verkar inte bry sig om det men det såg inte så fräscht ut. Märkte såret när jag tempade honom idag. 
Det var en mörk skorpa över när jag la märke till de först, men sen när jag försökte tvätta rent så blev det sådär. 
De var lite krångligt för han hade stått inne länge så han började bli otålig. Men imorgon när jag tar in honom så gör jag rent det på en gång.. Så får vi se om det blir bättre... Någon som vet vad det kan vara eller tips på om man ska tvätta eller smörja in med nått speciellt?
Annars stog vi mest och hade det mysigt idag. Tvättade och torkade benen och sen prövade jag att lägga handduken över Jakob dels för han var blöt men också för att se om han reagerade nått. Men icke. Så jag stog och pratade med honom medans hans slickade horselyx.... 
Lillen, stog i ena ligghallen och käkade halm när jag kom:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar