lördag 1 mars 2014

Jakobs flytt

Bäst att jag drar ett inlägg nu innan jag somnar, är så sjukt trött!

Jaaa, idag hämtade jag min häst och det gick verkligen hur bra som helst! Trodde aldrig att det skulle gå så fint som det gjorde. Skönt! 

Jakob var lite skeptisk i början men när han stått på rampen en stund så hoppade han in och (haha) började stress äta morötter. Så vi lastade på med morötter till honom och stängde transporten och for iväg. Lite gnägg och stamp och morotsätande och sen var vi framme!

Jakob lastades ur, vilket också gick mycket smidigt. Kollade ut och såg lite fundersam ut men sen så skuttade han ut. Nu står han i en box och käkar hö med en gammal farbror som sällskap! Imorgon bitti kl 7 ska vi släppa ut dem i lösdriften vilket jag ser fram emot! (Måste filma) det ska bli så kul att se han med lite kompisar!

Avslutar med några bilder från dagens äventyr! 

Dagen som jag väntat på i så många år var här och jag var och är superglad!
Jakob flyttar till lösdrift
Tror redan han har glömt transporten här! 

Hörs imorgon! 

2 kommentarer:

  1. Stort Grattis :) Fölungar/unghästar är så otroligt roliga att jobba med, så formbara! Jag har en som är född 5 Maj 2013 ( 10 mån) som jag själv är uppfödare till och som jag ska spara och ha som framtida kompis och tävlings kompanjon. Ska följa din blogg, himla kul med någon i samma "situation" Kram My

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja vad kul, har letat efter bloggar med unghästar! Alltid bra med insperation och idéer :) h Jennifer

      Radera