torsdag 6 mars 2014

Tack för slickstenen

Idag tänkte jag att jag skulle ta in Jakob en sväng, perfekt för när jag kom ut skulle en tjej som jobbar där ta in en häst från lösdriften, så jag hängde med och plockade in Jakob samtidigt. Lite stök eftersom att leran typ går upp till knäna och alla hästar skulle följa efter. Men det gick bra! Han var lite stressad men det gick ändå bra. Väl inne blev han ganska stressad och gnägga och stampa. Men dååå, då tog jag fram slickstenen som Marion tipsade om. Tack för den uppfinningen. Först ville han inte riktigt men sen så lugnade han sig lite och började slicka....
Slick slick och sen lugnade han sig så borstade jag honom lite på halsen och ryggen, bara för att han ska fatta att de är där inne man pysslar med sånt. Var inne kanske 5 min med honom och sen gick jag ut med han igen, ensam och det gick hur bra som helst! Skönt att det gick så pass bra som det gjorde. Nu ska jag fortsätta ta in honom lite längre för varje dag tills det inte är några konstigheter längre! Kuuul!
Här står man och borstar på pållarna. Ville inte dra fram kameran när jag höll på med Jockis.
Äter på pinne
Påväg till maten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar