tisdag 25 mars 2014

Ridbanan

Palla att jag skriver precis varenda dag... Men idag ville han verkligen inte gå in. Han var så envis. Han bara stog där. Rakt upp och ner. Jag fick kämpa mig svettig för att få honom att ta ett steg. Men vi vet att i slutändan handlar det bara om vem som är envisast. Och det var jag. Såklart! Men shit det där var jobbigt. Träningspass. Det gäller bara att ta sig till halva hagen, sen släpper det och han följer snällt med. Eller snällt och snällt. Han försöker ju ta en tugga av min arm ibland. 
Väl inne spola vi ben, torka tempa, kratsa, borsta. Jaaa allt som vanligt.. Ja fast innan jag börjar borsta har jag börjat med att ge han en hink vatten. Har märkt att han är superturstig när han kommer in från hagen! Flocken går ju inte till vattnet förnens vid 1-2 tiden på eftermiddagen kanske.. Aah sen tog jag longerlinan och så gick vi ner till ridbanan några minuter bara för att han ska få bekanta sig med omgivningen. Det är ju hagar med massa hästar i runt om!
Sen upp till stallet igen och tvättade hans små sår och sen ut i hagen igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar