lördag 15 mars 2014

Vad är det med vädret

Det värsta vädret jag vet är regn, efter det kommer blåst. Alltså lät som att stallet skulle braka ihop. Och så får jag huvudvärk när vädret skiftar såhär. Känner mig helt dåsig. Jaja.. Behöver kanske inte skriva exakt vad jag och Jockis gjorde idag för nu är han så duktig så vi gör allt man ska göra:)
Det var lite jobbigt att gå in i spolspiltan idag dock, för man kan inte ställa upp dörren så jag ville ju stå och hålla i dörren så den inte skulle smälla Jakob i rumpan. Men han går ju bara in om jag också går in. Men det löste sig, när det inte blåste så mycket så snabbade vi oss in!
Sen så knakade ju stallet satans mycket idag och det tyckte Jakob såklart var lite jobbigt. Men han är ändå väldigt duktig. Synd att man inte kan belöna honom med någon godis... Har ni nån häst som är så? Inte intresserad av något godis alls? 
Jag hade sån himla tur med honom idag också för eftersom att det klev skitväder så var jag beredd på en smutsig häst. Men det var inte så farligt. Han verkar inte ha rullat sig, utan var bara smutsig från regnet. Ta i trä, han ser ut att ha klarat sig bra från mugg också, än sålänge. Möjligen liiiiiiiite lite på ena bakbenet men jag är osäker. Ser till att göra rent och torrt i den mån det går och smörjer in lite.. Snart ska jag börja träna på att gå ner till ridbanan en sväng innan vi går till hagen igen så att han hinner torka upp lite mer innan han går och geggar ner benen igen. Sen så måste han ju miljötränas också:) 
Så tråkigt att hagarna blev helt blöta igen efter en natt. Dem var typ helt torra igår..
Håkan hade en pinne med sig att tugga på när vi tog en promenad till hästarnas hage för att kolla på dem.
Och Sune var bara intresserad av att rulla. Jag verkar vara den enda som kan stå och glo på min häst i timmar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar