onsdag 12 mars 2014

Min vardag numera

Okej ett inlägg lite snabbt innan jag somnar... Idag fick jag in Jockis rätt så snabbt. Tog kedjegrimskaftet och trädde under hakan. först gick vi några steg och sen tvärstannade han. Men nu kände han ju att det var nått som var lite obehagligt så han protesterade inte allt för mycket nu. Två tre gånger stannade han, men så fort han gick så lättade jag trycker på kedjan. innan vi gick ut från hagen satte jag fast grimskaftet som vanligt. Så det var ju skönt att jag kan få in honom själv nu. Kom ut ganska sent till stallet idag vilket märks på mycket mer liv och rörelse... Och då kan tydligen inte Jakob stå stilla. Så benen var typ omöjliga att få rena idag och jag var dyngsur när jag var klar med borsten. Vi fortsatte att träna på lyfta bakben. Gick väl sådär när hästen inte står stilla. Men det är ju bara att fortsätta med det. Vi gick in en sväng i spolspiltan igen men struntade i vattnet då det var så mycket som hände på stallplan. Det kliar måste jag säga, när inte allt är en självklarhet. Som person är jag väldigt mycket nu på en gång. Vill jag nått så vill jag ha det gjort nu, helst igår. Och så funkar det ju verkligen inte med Jakob haha! Bara det här med att han inte kunde stå stilla idag, fick mig att räkna till 10 både en två och fem gånger.
Jag har inte riktigt fattat att jag har häst nu. Att det här är och kommer vara min vardag, varje dag, 365 dagar om året. Just nu är jag så förväntansfull varje gång jag sätter på mig stallkläderna och kör till stallet. Även om vissa dagar går lite sämre än andra så vet jag att det här är min bästa investering någonsin! Jag älskar att jag får ha på mig stallkläderna varje dag och ta hand om MIN häst varje dag.
Fina More Music L!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar