lördag 8 mars 2014

Hovlyfts träning!

Okeeej, idag fick Jakob förhoppningsvis något att fundera på. Mamma var med så vi prövade lyfta hovarna på honom ute på gården.. Alltså han lyfter ju dem. Men sen vill han typ resa sig när man lyfter dem, han har lite svårt att bara stå. Började med framhovarna ca 3-4 ggr på varje... Sista försöket så var det ju rätt så fint. i någon sekund... så då släppte vi det och släppte ut han i hagen igen. Så kör vi imorgon igen.
Att ta in han från hagen, det går utmärkt. Att borsta på honom inne i stallet går också hur bra som helst, bortsett från att han har lite mycket svårt för att stå still. Men det där är ju typ inget problem! Han är ändå en väldigt snäll kille.
Den här bilden skickade uppfödaren till mig när jag hade ringt och sagt att jag ville kolla på Jakob:)

Jag tycker det är så himla bra att jag köpt ett föl. Jag måste stanna upp och tänka hela tiden. Med vuxna hanterade hästar är allt ganska självklart. Men med Jakob måste jag tänka att gör jag såhär nu kan jag inte bara förvänta mig att han förstår vad jag menar.. Det är kul faktiskt! Att det inte är så självklart att bara ta in hästen och borsta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar