torsdag 20 mars 2014

Snabbpyssel

Idag innan jag skulle ut till Jockis så ringde jag min frisör för att boka tid till mitt hår. Klippte mig en gång i månaden förut eftersom att jag haft en så kort frisyr. Men nu håller jag på att spara ut och det syntes verkligen att jag inte klippt mig på tre månader nu... Men ringde iaf och hon hade en tid redan idag. Så det fick bli en snabbvisit hos Jakob idag. Var ju iaf tvungen att tvätta såret på svansen! Och det ser redan mycket bättre ut! De kanske bara var ett bett från en annan häst? Aja skönt iaf så kan jag känna mig lugnare. Hann även tvätta benen och torka och smörja in. Tog faktiskt en snabb borst också. Har svårt för att låta han vara smutsigt. Jockis är iaf superduktig, låter mig få tempa och hålla på med svansen utan några sura miner. Benen lyfter han till och med fint på nu så jag kan kratsa dem:) Men jag tror han blev gladast som fick gå ut i hagen så snabbt igen.. 
Jaja sista natten nu sen blir det mycket pyssel med hästis i helgen. Det är nog dags att börja gå en sväng ner till ridbanan med honom nu också:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar