tisdag 11 mars 2014

Modig och mogen

Idag när jag kom ut så står Jockis för första gången (som jag ser) med flera hästar och äter hö från hö-behållaren! Mycket bra! Det kom en annan tjej och hämtade sin häst så då tog jag min smutsgris samtidigt så nu följde han ju med in ganska snällt.. skönt. Den andra hästen stod också inne och blev borstad idag så Jockis stod så snällt bredvid medans jag borstade. Bara ibland var det svårt att stå stilla. Framhovarna lyfter han på fint nu, bakbenen hjälpte mamma mig med. Först har vi bara försökt att hålla på och borsta och ta på bakbenen och svansen. Och sen lyfte mamma på benen och höll kvar. Jag har jäkligt svårt att få tag på benen. Den andra hästen gick ut när vi hade ett bakben kvar att kratsa och Jakob tyckte att han borde få gå med ut så han blev lite stressad och slängde med huvudet och for omkring. Men vi stod där och höll i honom tills hans lugnat ner sig och så använde vi oss av grimskaft knepet på sista hoven. Innan hagen ville jag bara svänga förbi spolspiltan för att se hur han reagerar på rummet. Ja det var liksom inget problem. Han knatade in där utan större protester. Så nu har han varit där inne. Nästa steg blir nog att sätta på slangen och spola lite. Så idag var en bra dag och Jakob visade att han är modig och mogen:) sitter och kollar på ryttareliten nu. Man blir så taggad och inspirerad! Imorgon blir det mer lyfta på ben träning! Och en liten sväng in i spolspiltan igen:) kul!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar