söndag 16 mars 2014

Suck

Suck på människor.
Har hämtat Jakob från hagen och är typ halvvägs till stallet då det kommer typ 150 barn, eller iaf 4 gående upp till höger om Jakob och mig. Det är liksom en backe upp till höger och vi ska ner för backen till vänster. Ja och Jakob blir liksom lite skraj av demhär ungarna, hans ögon har aldrig varit så stora, och han sträcker på sig så han blir hög som ett hus, ja man ser helt enkelt att han tycker det är lebbigt. Vad gör ungarna då? Stannar upp? Nej dem börjar springa och tjoa skrika och jag vet inte vad men Jakob bajsat typ på sig och sticker så klart som en avlöning mot hagen.. Som tur är ligger hagen inte mer än 30 meter där ifrån typ. Så han stannar ju till vid grinden så jag får ju tag på honom tack och lov. Jag pallar inte ens tänka vilket kaos de hade blivit om en bil kommit. Men jag undrar vad dem där ungarna tänker med? Och ännu mer föräldrarna som stog längre bort och såg allting?! Ingen bad om ursäkt eller nått?! Det är bara en sån himla tur att jag har en modig häst som efter det där kaoset ändå gick förbi där igen. Väl i stallet gjorde vi allt i vanlig ordning. Men jag drog fram slickstenen en stund och Jakob började stress slicka på den. Han behövde nog lite terapi efter allt som hänt haha. Han åt till och med en liten morot. 
Alltså idag när jag skulle ta Jakob från hagen så vandrade han runt lite. Inte sprang ifrån mig eller så. Men vände bort sig några ggr....... Hhehhehehe är rädd för att han håller på att lära sig att han kan springa ifrån mig i hagen om han inte orkar följa med in.. Suck på den.
Aja sjukt irriterad på dem där ungarna och föräldrarna som inte vet hur man beter sig omkring hästar. Men det är en ny och förhoppningsvis bättre dag imorgon! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar