måndag 3 mars 2014

Jakobs första dygn utomhus!

Jaa nu har han stått ute ett dygn. När
Jag kom ner till hagen där maten finns så stog lillen för sig själv. Han får inte riktigt äta med dem andra än. Men tog lite hö och gick åt sidan så han fick äta lite. Stod och borstade lite på han också och så fick han lite morötter.
Det där är Amadeus, bossen! Ingen får äta där han äter. Haha
Det är tur att de är jag som ska vara ute i stallet för mamma tyckte det var hemskt när han sa åt Jakob... Hon tror att han är en liten människobebis typ... Säger att hon skulle vilja ta med honom hem till vardagsrummet... Eeeh...... Heheh
När dem andra flyttat sig från maten kunde Jakob gå dit och äta. Han hade även sällskap av hästen som han stod i box med första natten

Han höll koll så att dem andra inte drog!
Tror inte, eller jag vet att han inte mår ett dugg dåligt av det här. Det är såhär det ska vara och om några dagar har han nog kommit in i flocken! 
Den ena bruna fuxen tror jag älskar Jakob, han följer efter honom, gnager lite på honom. 
Sen såg jag att han hittat till vattnet också. Käkat och druckit! Då är jag nöjd :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar