fredag 14 mars 2014

Lycka

Vilken lycka jag känner när Jakob visar att han kan!
Hämtade honom från hagen som vanligt, såg honom inte först men han stog mellan två stora hästar och käkade:)
Nu stannade han inte alls mycket, så himla duktig! Sen gick vi direkt till spolspiltan och han stog helt stilla idag, verkar som att han tycker det är nice att få benen avspolade. Sen in i stallet där det stog en annan häst också. Jakob var så himla duktig idag med, jag började med att kratsa hovarna, ena bakhoven var han lite envis med så han drog typ av muskeln i ena armen på mig för jag vägrade släppa hans ben! Men det gick bra iaf. Dem andra hovarna var inga problem. Jag borstade och tog bort lite päls med ryktstenen. Smorde in hovar och la lite hästsalva där det behövdes. Och Jakob bara stog där. Kollade såklart nyfiket på vad jag gjorde hela tiden. 
Han är så rolig, han vill verkligen inte ha någon godis alls. Han är inte intresserad? Morötter, boring. Äpple, vad är de? Knäckebröd, nej tack...
Han vill bara äta sitt hö i hagen... Men, haha igår när mamma och jag var vid hagen och la i morötter i alla foderstationer (innan dem blir dåliga) så sprang alla hästarna dit och käkade. Inklusive Jakob, alltså han åt. Ja då passade det tydligen.. Måste vara grupptrycket. Knäpp häst! Men världen bästa häst:):):)

3 kommentarer:

  1. Jag har också min unghäst där. Man får absolut inte mata hästarna i hagen och jag vill inte att du matar min häst utan att kolla med mig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick tillåtelse att ta lite hö åt sidan så att min häst skulle få i sig någon mat dem första dagarna som det endast handlade om:) men vem är det jag ska kolla med om du är anonym??

      Radera
    2. Ja nu såg jag vad du menar! Visste inte att man inte fick lägga nått i krubborna:) nu vet jag!

      Radera