fredag 7 mars 2014

Duktig häst!!!

Idag plockade jag in Jakob ensam. Alltså utan en annan hästkompis. Han ville inte riiiiktigt följa med först. Men det gick ändå ganska fort att få ut han från hagen. Sen när vi gick mot stallet så gick han bredvid mig så fint som han bara kunde! Han gnäggade inte, han travade inte och han såg inte det minsta skräckslagen ut. Inne i stallet var han också rätt så lugn. Han kollade runt efter andra hästkompisar och trampade lite på stället. Men i det stora hela var han verkligen hur duktig som helst. Borstade så mycket jag kunde på han och försökte lyfta på hovarna. Men jag får nog ta hjälp med det sen. För han försökte resa sig när jag lyfte fram och slängde hej vilt när jag skulle lyfta bakhovarna. Och jag ville inte hamna i kläm. Så bättre att vi provar det ute där det är mer plats. 
Sen gick vi ut igen och samma där, inga problem. 
Idag behövdes inte ens slickstenen! 

2 kommentarer:

  1. Vad spännande med en så ung häst som Jakob! Härlig blogg! Har två hästar själv, varav den yngsta är tre år, så henne håller jag på att rida in :) ska bli kul att följa er resa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad kul, vad glad jag blir! Det är så roligt med unghästar! :) h Jennifer

      Radera