söndag 20 april 2014

Unghästträning idag

I Idag var det dags igen. Gjorde massa "grundövningar" och sen satte vi på sadel och spände fast och var ute och gick en sväng. Det var andra gången han hade sadel på sig. Hur snäll och duktig som helst. Lite för duktig enligt instruktören. Alltså det är inget problemlösande för Jakob går liksom med på allt. 
Här övades det på att stå uppbunden ensam. En annan häst stog längre bort.
Han var så himla söt när jag skulle hämta honom från hagen imorse. Först låg han med huvudet upp. Kollade runt liksom. Men sen när jag kom och trädde grimman över huvudet så lägger han sig raklång och bah suuuuuuck. Han var en riktig tröttis imorse! 
Mina fina häst! Ser fram emot när dem släpps på sommarbetet! Idag köpte jag lite musli och mineraler.. Det var special för växande unghästar. Alltså jag tycker han har blivit lite tunn. Men nu tänkte jag bara ge någon näve. Snart blire ju bete så vill inte chocka med massa mat.. Men om det inte är några konstigheter och Jakob är pigg och glad så fortsätter jag med musli helt enkelt! Nu och under betet får det bli som en liten gottis stund och så kanske han kan få lite mer till hösten.. Så får han stå i en Box och käka så han inte glömmer hur det är och stå i boxen också!
Vi får se hur det fungerar:) är lite rädd för att mixa med mat när man hör och framför allt läser så mycket som kan bli fel med fel/för mycket foder. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar