fredag 25 april 2014

Men då!

Åååh min häst kom och mötte mig när jag skulle hämta honom från hagen idag! Och inte med öronen bakåt! Han såg faktiskt riktigt glad ut över att se mig för en gångs skull! Hahah... Man får vara glad för det lilla. Hann tyvärr inte ta kort blev så himla glad när han kom skrittandes mot mig:)
Idag när jag åkte hem från stallet så kom jag på att nu står Jakob faktiskt som en vuxen häst när jag pysslar med honom. Inga dumheter eller så. Sen står han ju inte blixtstilla jämt.. Men nu har han fattat att det här är något man gör varje dag. Kanske därför han kom till mig idag också haha han vet vad som gäller;) Eller så är han sugen på muslin som jag har börjat ge honom nu! Ger nån liten näve till honom och han smaskar på som bara den! Jag tror faktiskt att det är bra för honom. Han rör på sig ganska mycket om man jämför med dem andra lösdriftshästarna. Plus att han växer! Eller jag hoppas att han växer för det känns typ inte som det... Men det är väl för att jag ser honom varje dag!
Lillen, ser inte klok ut i sin ruffspäls just nu... Men han fäller som bara den! Och tycker framdeleln kan börja växa ikapp lite nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar